Grænsen mellem succes og servernedbrud er hårfin

1. marts 2010


Onsdag d. 24. februar afholdte vi for 3. gang P-Dag på PointShop, og det blev såvel en succesrig som lærerig dag for os.

Konceptet ved denne P-Dag var at alle medlemmer skulle kunne tjene point ved at besøge 100 udvalgte hjemmesider og samtidig optjene en bonus alt efter, hvor mange hjemmesider de fik besøgt. Dette blev en stor succes hos vores medlemmer og gav vores annoncører mere end en halv million besøgende på én dag...

... succesen var faktisk lidt mere end vores server kunne klare, og dette gav mange medlemmer problemer med at besøge de 100 hjemmesider, ligesom PointShop i visse perioder var næsten umulig at tilgå. Men som man siger; det skal være skidt, før det kan blive godt. Dette er således også gældende i dette tilfælde.

Vi lærte nemlig en masse af dagens strabasser og allerede sidst på dagen d. 25. februar kunne vi efter hårdt arbejde se tilbage på en succesfuld optimering af PointShops serveropsætning, der har gjort siden op til 60 % hurtigere for vores medlemmer. Dette giver dem fremtidigt en endda endnu mere tilfredsstillende oplevelse, når de besøger PointShop, hvilket naturligvis kommer vores samarbejdspartnere til gode i sidste ende.

Læs en mere uddybende beskrivelse af dagen i dette blogindlæg af Magnus Kjøller.


Kunne du tænke dig at få vores nyheder direkte i din inbox? Tilmeld dig her:


Kontakt os i dag!

Vi er altid til at få fat på. Har du noget på hjertet eller mener du, vi kan hjælpe dig og din virksomhed, så hold dig ikke tilbage, men giv os et kald eller send en e-mail...


Support

Telefon: +45 36 94 63 35


Administration

Telefon (9-15): +45 98 11 64 50



Husk at "Synes godt om" vores Facebook side:

Følg os på Facebook